سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خمینی شهر

 

مگو آنچه نمى‏دانى ، بلکه مگو هر چه مى‏دانى چه خدا بر اندامهاى تو چیزهایى واجب کرد و روز رستاخیز بدان اندامها بر تو حجت خواهد آورد . [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?حسین رحیمی

پنج شنبه 85/8/11  ساعت 8:28 عصر

سایر مقررات شورای اسلامی شهر وروستا

فصل پنجم : سایر مقررات

ماده 83- در حوزه­هایی که انتخابات آنها براساس ماده 84 متوقف یا طبق مواد 57 و 58 باطل یا براساس ماده 81 این قانون، شورای آن منحل شده است، انتخابات برای تشکیل شورا باید حداکثر ظرف دو ماه برگزار شود.

ماده 84-در حوزه­های انتخابیه­ای که به علت بروز حوادث غیرمترقبه و مسایل سیاسی و امنیتی برگزاری انتخابات امکان­پذیر نباشد انتخابات آن حوزه­ها تا رفع موانع متوقف می­شود. تشخیص این موانع با وزیر کشور می­باشد.

ماده 85- هرگاه انتخابات هر یک از شوراهای شهر و شهرک و بخش بنا به دلایل ذکر شده متوقف و یا پس از تشکیل طبق مقررات قانونی منحل شود تا برگزاری انتخابات مجدد و تشکیل شورای جدید استاندار جانشین آن شورا خواهد بود.......

تبصره1- جانشین شورای شهر تهران، وزیر کشور خواهد بود.

تبصره2- جانشین شورای روستا، شورای بخش می­باشد.

ماده 86- کلیه وزارتخانه­ها، سازمانها، ادارات دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها و کلیه سازمانهایی که شمول قانون برآنها مستلزم ذکر نام است موظفند حسب درخواست وزارت کشور،‌استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند. مدت همکاری کارکنان مذکور جزو مأموریت نامبردگان محسوب خواهد شد.

ماده 87- هزینه برگزاری انتخابات شوراها از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است.

ماده 88- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است برنامه آموزشی انتخاباتی را که وزارت کشور و شوراهای نظارت انتخابات ضروری تشخیص می­دهد، همچنین کلیه اعلامیه­ها و اطلاعیه­های مربوط به انتخابات را از شبکه سراسری یا محلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش نماید.

تبصره – کلیه وزارتخانه و سازمانها و نهادها و مؤسسات دولتی موظفند به منظور توجیه و آگاه­نمودن مردم از چگونگی انتخابات شوراها، با وزارت کشور همکاری نمایند.

ماده 89- رسیدگی به تخلفات مأمورین نظامی و انتظامی از مفاد این قانون حسب مورد بر عهده هیأتهای رسیدگی به تخلفات مأمورین مزبور مندرج در قوانین مربوط خواهد بود.

ماده 90- نحوه فعالیتهای تبلیغاتی انتخابات، مدت زمان تبلیغات،‌ محدودیتها و ممنوعیتها و سایر شرایط و مقرارت مربوط را آئین نامه اجرایی این قانون تعیین خواهد نمود.

ماده 91- حداکثر ظرف یـک سـال پـس از تصویب این قانون، کلیه شوراها در سراسر کشور باید تشکیل شده باشد.

ماده 92- کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون لغو می­گردد.

ماده 94- وزارت کشور مسئول اجرای این قانون است و موظف است دو ماه آئین نامه های اجرائی مورد نیاز را تهیه و هیأت وزیران موظف است ظرف مدت سه ماه پس از تصویب ایـن قانـون خـارج از نوبت آئین­نامه­های مذکور را تصویب نماید.

قانون فوق مشتمل بر نود و چهار ماده و پنجاه و یک تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ اول خرداد ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 23/3/1375 به تأیید شورای نگهبان رسیده­است.

 

 


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

عکس
عکس
هدیه ای به مردم عزیز،هوشیار و همیشه در صحنه
خروج شوراها از انحصار
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

19628

بازدید امروز

18

بازدید دیروز

24


 RSS 


 درباره خودم

خمینی شهر
حسین رحیمی
مسوول مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی و مسوول روابط عمومی فرمانداری شهرستان خمینی شهر

 لوگوی وبلاگ

خمینی شهر

 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

نسیم صبح
قوانین شورا
تشکیلات شورا
انتخابات شورا
وظایف شورا
رسیدگی به تخلفات
سایر مقررات
آئین نامه داخلی شورا
مفاهیم و تعاریف
کلیات
هیئت رئیسه دائمی
کمیسیونها و وظایف
جلسات رسمی
حضور در جلسات شورا
انواع لوایح و طرح ها
اقسام اخذ رای
رای اعتماد به شهردار
نمایندگی شورا
کمیته های ناظر
وظایف هیات رئیسه
استقرار مدعوین شورا

اشتراک